ایستگاه CGS

پایدار صنعت گستر سپند

ایستگاه های CGS، ایستگاه های تقلیل فشاری هستند که در ابتدای مسیر گاز رسانی به شهرها و صنایع قرار میگیرند. در این ایستگاه ها فشار بالای خطوط (حدود 1000 PSIG) به فشارهای 250 PSIG برای شهرها و کمتر از 400 PSIG برای صنایع کاهش پیدا میکند. این ایستگاه ها از بخش های مختلفی تشکیل میشوند، با توجه به آلودگی خطوط انتقال گاز در بخش ابتدایی این ایستگاه ها سیستم های فیلتراسیون نصب میشود. با توجه به اینکه تجهیزات درون ایستگاه حساسیت بالایی نسبت به ذرات و آلودگی های گاز دارند، گاز ورودی به ایستگاه باید تصفیه شود و از ورود آلودگی به ایستگاه در بخش اول باید جلوگیری گردد. برای جلوگیری از ورود گاز در ایستگاه های CGS عمدتا از سه نوع فیلتر استفاده میشود. فیلترهای رایج مورد استفاده در ایستگاه عبارتند از : فیلتر اسکرابر، فیلتر سپراتور و فیلتر گاز خشک.

فیلترهای مورد استفاده در ایستگاه ها بر اساس شرایط خط قبل از ایستگاه و مقدار آلودگی خطوط (بر اساس آنالیز گاز خط) انتخاب و طراحی میشوند. جهت مصرف کننده های حساس از قبیل نیروگاه ها، پالایشگاه ها و ... برای اطمینان بیشتر و بالا بردن کیفیت فیلتراسیون، از سه مرحله فیلتراسیون استفاده میشود ولی در ایستگاه های شهری ممکن است از یک یا دو مرحله فیلتراسیون استفاده شود.

با توجه به اینکه گاز در ایستگاه های تقلیل فشار کاهش پیدا میکند و کاهش فشار موجب کاهش دما خواهد شد، قبل از ورود گاز به رگولاتورها گاز را به گرمکن های غیر مستقیم گازی هدایت میکنند و دمای گاز را بالا میبرند. پس از افزایش دمای گاز، گاز به بخش تقلیل فشار گاز هدایت میشود، در بخش تقلیل فشار گاز ایستگاه CGS ، هر خط از ایستگاه یک شیر قطع کننده اضطراری (SAFETY SHUT OFF VALVE) ، یک یا دو رگولاتور، یک شیر اطمینان (SAFETY VALVE) ، شیر ورود و خروج را شامل میشود. تعداد رگولاتور ها در هر ایستگاه بستگی به شرایط گاز و مصرف کننده طراحی میشود. میتوان در هر ایستگاه از یک رگولاتور به صورت اکتیو استفاده کرد، همچنین میتوان از دو رگولاتور به صورت اکتیو – مانیتور و یا دوکات استفاده کرد که طراح ایستگاه بر اساس شرایط ایستگاه و نیاز مصرف کننده طراحی خواهد کرد.

شرکت پایدار صنعت گستر سپند (PSGS) طراح و سازنده ایستگاه های CGS با ظرفیت های متفاوت میباشد و آماده ارائه خدمات به کارفرمایان محترم است.

 

راه های ارتباط با ما

 تهران - فلکه دوم صادقیه - بلوار فردوس شرقی - خیابان رامین جنوبی - پلاک21 - واحد6
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  021-44023178
  021-44023187